تجلیل از فعالان حوزه کتاب با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان 

تجلیل از فعالان حوزه کتاب با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان 

تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
امروز ۲۳ اسفندماه به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از فعالان حوزه کتاب کانون های مساجد جنوب کرمان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲۳ اسفندماه به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از فعالان حوزه کتاب کانون های مساجد جنوب کرمان تجلیل شد.

«بهرام مسلمی مهنی» در این مراسم، گفت: در جنوب کرمان قریب یکهزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری وجود دارد که باید بررسی کنیم که چه تعداد از این مساجد فعال هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: اگر در هر مسجد ۱۰ نفر نمازگزار وجود داشته باشد ما می توانیم ۱۰ نیروی فعال انقلابی و جهادی برای جامعه اسلامی تربیت کنیم تا در فضای شهر و روستا تاثیر گذار باشند.

وی با بیان این مطلب که ما باید یک کارگروه نقد بر عملکردمان را تشکیل دهیم، اظهار کرد: ما می توانیم با تشکیل این کارگروه موانع بر سر راه پویایی مساجد را شناسایی کرده و با ارائه راهکار هفته ای یک تا ۲ مسجد را فعال کنیم.

مسلمی مهنی ادامه داد: باید عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد در جذب نوجوانان و جوانان را با هیئت های مذهبی مقایسه کنیم و برای حضور اقشار مختلف مخصوصا نوجوانان و جوانان به مساجد راهکارهای مناسبی را بیابیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: ما می بایست در مساجد نیروهایی تربیت کنیم که در توسعه فرهنگی روستاها تاثیرگذار باشند، بنده نیز در کنار شما هستم تا با تعامل و هم افزایی بتوانیم برای توسعه فرهنگی منطقه تلاش کنیم.

وی با بیان این مطلب که امام راحل و رهبری به توسعه زیرساخت فرهنگی معتقدند، اظهار کرد: نگاه مقام معظم رهبری نسبت به مقوله فرهنگ این که است فرهنگ زیرساخت تمام پیشرفت ها می باشد و تغییرات بدون فرهنگ اتفاق نمی افتد.

مسلمی مهنی اضافه کرد: تهاجم فرهنگی امروز نتیجه بی توجهی و تک بعدی عمل کردن دولت های گذشته نسبت به فرهنگ است و متاسفانه در آن دولت ها به زیرساخت اصلی پیشرفت تغییرات کشور توجهی نشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: امروز تهاجم فرهنگی وارد حیات زندگی ما شده زیرا هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ نادیده گرفته شده است.

وی تاکید کرد: امروز در کنار جنگ اقتصادی، در حوزه فرهنگی با جنگ نرم مواجه هستیم بنابراین ما باید اقدامات عملی و جهادی از فرصت کنونی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بهره ببریم.

مسلمی مهنی ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد جدا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیستند و این ۲ نهاد می توانند بازویی توانمند برای یکدیگر باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان یادآور شد: برای پیشرفت و توسعه فرهنگی منطقه از ایده های خلاقانه جوانان مسجدی عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استقبال می کنیم.


«مجید خوبی زاده» در این مراسم، گفت: یکی از اولویت های این ستاد، استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان یادآور شد: در همین راستا ۲۶۰ کتابخانه در مساجد منطقه راه اندازی شده اند که به صورت باز و یا مخزن دار در حال ارائه خدمات کتابخانه ای هستند.

 

وی ابراز کرد: امسال ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور به منظور آشنایی با شیوه های نوین کتابداری اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کرد که ۶ نفر از کتابداران برتر جنوب کرمان در این دوره ها شرکت کردند.

 

خوبی زاده با اشاره به کسب موفقیت بچه مسجدی های کانون های مساجد جنوب کرمان در حوزه کتاب و کتابخوانی یادآور شد: امسال کتابدار کانون فرهنگی هنری جامع و کتابخانه کانون فرهنگی هنری فاطمه ها در جشنواره کشوری کتاب موفق به کسب رتبه های سوم کتابداری و کتابخانه شدند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اظهار کرد: سالروز  تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد بهانه ای شد تا از تلاش های جهادی فعالان حوزه کتاب مساجد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تجلیل کنیم.

 

وی ادامه داد: در این مراسم از کتابدار برتر کشوری، یکی از مدیران مولف که آثار زیادی را در حوزه دین و مذهب برای گروه های سنی مختلف تالیف کرده است و نیز یکی از مدیران فعال در حوزه ترویج کتابخوانی به صورت حضوری تجلیل شد.

 

خوبی زاده در خاتمه عنوان کرد: همچنین از ۵ کتابدار برتر سطح جنوب کرمان نیز به صورت مجازی تحلیل شد.

پایان پیام/ 586